ÖSSZEFOGLALÓ: 21 napos tavaszköszöntő turmix kihívás

nagy2.jpg

Összeségében, hogy végig csináltam a Tavaszi Turmixkihívást, büszkeséggel tölt el. És nem azért, mert hű de nagyon nehéz lett volna, hanem mert elhatároztam, hogy végig viszem és ez sikerült is.

Úgy vélem ez az egyik legszórakoztatóbb és legízletesebb kihívás, amit valaha kipróbáltam. Könnyen teljesíthető, ezáltal segít az önbizalom fejlesztésében, hisz minden nap körülbelül 10 percet vesz csak igénybe az elkészítése. Persze nekem ez az idő reggel, kómásan nem fért bele, így én vacsorára, este fogyasztottam. Annak idején ősszel már végig csináltam ennek a „testvérét”, de akkor még kezdő fejjel nem mertem változtatni, saját ízlésre formálni. Most teljesen más volt a helyzet, most igenis változtattam az arányokon, néha még a hozzávalókon is. Nem mondom hogy minden turmix ízlett, de -akármilyen hülyén is hangzik- pont ez vezetett a felé, hogy még jobban megismerjem magam, egy teljesen másik oldalról, hogy vajon milyen is az ízlésem (Meg a Párom ízlése, aki most csatlakozott hozzám). Egyes turmixok förtelmesek voltak, mások meg fantasztikusak és olyan ízeket kevert, amikre eddig nem is gondoltam volna.

A legfinomabbak a 21 nap alatt: 1. 7. napi turmix (Gyors datolyaturmix) / 2. 9. napi turmix (Chia magos turmix) / 3. 14. napi turmix (Mogyorós banánturmix) / + 10. napi turmix ((Narancsos répaturmix) Ez csak azért nem került fel a dobogóra, mert enyhén sós volt, ezáltal megosztó. Nekem nagyon tetszett, Páromnak nagyon nem)

top2.jpg

Hogy volt-e bármi haszna a kihívásnak ezen felül?
Egy évvel ezelőtt kezdtem újra gyümölcsöket fogyasztani, azelőtt 3 évig egyáltalán nem ettem. Egyszerűen csak nem szerettem az ízüket, az állagukat. Aztán újra elkezdtem szemezgetni, de valójában ezek a turmixkihívások szerettették meg velem a gyümölcsevést. Nincs az az állag, ami engem zavart s az alapanyagok keverékéből annyival másabb ízek jönnek létre, amik mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Sokkal egészségesebbnek és kiegyensúlyozottabbnak érzem most magam.

Persze mint mindennek, ennek is megvoltak a maga árnyoldalai. A kihívás készítője nem vette figyelembe, hogy a narancs-mangó-gránátalma választék ilyenkor már eléggé silány (megeshet, a bioboltokban nem ez a helyzet). Ezen kívül más probléma nem igazán volt vele; hacsak, hogy néha nem volt olyan egyszerű a napi rutinomba belecsempészni a gyümölcs-zöldség beszerző körutat. Erre megoldásként ott van, hogy minden hét elején megkaptam e-mailben a teljes heti hozzávaló listát, de legutóbbi tapasztalataim miatt annyira nem bíztam abban, hogy 3 nap után nem rohadnak meg ezek.

 

Ez a kihívás most sok mindent adott nekem. Többek között arra is rádöbbentett, hogy mennyi oldalról ismerheti meg magát az ember és ez arra ösztönöz, hogy még több oldalról merjek elmerülni az önismeretemben. Nem utolsó sorban megemlíteném, hogy kezdek ráállni erre a turmixozásra, de ha nem is marad belőle minden napi szokás, a napi bevitt gyümölcs-zöldség mennyiségem biztos, hogy nőtt és ez szerintem így is marad.

Köszönöm a kihívásnak, hogy új élményekkel gazdagított és hogy elindított egy sokkal egészségesebb, egyensúlyra törekvő úton <3

 

Ha érdekel a kihívás és szívesen nekiállnál: 21 napos Tavaszköszöntő Turmix Kihívás