Cukormentes naspolyalekvár

naspolya.jpg

Ahogy régebbi bejegyzésemben már ígértem, elkészítettem a naspolyalekvár cukormentes verzióját. Az alapanyag ismételten édesanyámtól van, aki mondta, hogy van még, kicsit túl is érettek és szívesen ad.

Mivel mellőztem a cukrot, így a tartósság érdekében nagyobb odafigyeléssel jártam el: az üvegeket, fedőiket és a merőkanalat is előre leforráztam, majd konyharuhára tettem és hagytam száradni, míg elkészítettem a gyümölcslekvárt. Ajánlott, hogy a befőttesüvegek kisebb méretűek legyenek, mert tartósítószer híján bontástól számítva körülbelül egy hónapig áll el.

A főzési eljárás nem változott, azt leszámítva, hogy a cukrot elhagyva állagjavítónak zselésítőt használtam. Ízre és állagra is fantasztikus lett az eredmény.

ELKÉSZÍTÉS:

- 2 kg naspolya

- 1 tasak gyümölcskocsonya/zselésítő

 

1. A naspolyákat mossuk át jó alaposan, majd rakjuk fel egy nagyobb lábosban főni. Adjunk hozzá nagyjából fél liter vizet. A  kezünkkel, vagy egy fakanál segítségével nyomkodjuk szét a gyümölcsöket, és sűrűn kevergetve főzzük addig, amíg a naspolyák teljesen szét nem főnek (kb. 15-20 perc).

2. Az így kapott masszát nyomkodjuk át egy nagyobb lyukú szűrőn, ami a gyümölcs héját és a magokat is felfogja.

3. A leszűrt gyümölcspéphez öntsük hozzá a zselésítőt és tegyük vissza a tűzre. Kevergetve főzzük sűrűre, és forraljuk legalább 10 percig még.

4. Ezután töltsük kis üvegekbe, melyeket egyből lezárunk, és végül 24 órára száraz dunsztba teszünk.